Sevgiliye Evlenme Teklifi Etmek

Dernek tanışma toplantısı için duyuru yapılmış ve belirlenen saatte dernekte olmamız gerekiyordu. Hazırlanıp çıktım. O gün öğrencilerimin gözlerinde ayrı bir heyecan vardı. Olayın aslını anlar gibi oluyorum, acaba diyorum fakat zamanı akışına bırakmayı yeğleyip olayların ne yönde gelişeceğini izliyorum. Kocaman masa etrafında oturup hazırlanan fotoğraf slaytlarını projeksiyonda seyrediyoruz. Daha önceden yaptığımız fotoğraf gezileri, fotoğraf değerlendirme akşamları ve yapacak olduğumuz fotoğraf gezileri hakkında karşılıklı fikir alışverişleri havada uçuşuyor.
Bir öğrencimin yanında misafir olarak gelen kız dikkatimi çekiyor. Bu kızı, yanındaki öğrencimin sosyal medya hesaplarında paylaştığı fotoğraf ve durum güncellemelerine yaptığı yorumlardan tanıyorum. Gülüşü ile aklımda kalan bu kızla ara sıra göz göze geliyoruz. Gözlerini kaçırıyor. O an Dostoyevski’nin sözleri geliyor aklıma. Acaba o gözlerde bana ait bir şeyler var mıydı? Emin olmalı mıydım soruları kafamda düğümlenirken kapı açılıyor ve kucağında pasta ile biri giriyor sınıfa. İyi ki doğdun sözcükleri dökülüyor dudaklardan. Şaşırıyormuş gibi yapan ben, herkese teker teker teşekkür ediyorum. Tebrikleri kabul edip teker teker tokalaşıyorum dernektekilerle. Doğum günü pastası tarafımdan kesiliyor. Minik bir kutlama yapılıyor doğduğum günde, doğum günümde.

Yaz ayının yerini sonbahar mevsimine bırakmasıyla birlikte sert rüzgarların estiği bir akşamda mevsimsel hastalıklara yakalanmama rağmen yine de o çocukluğumdaki hayali gerçek yapmayı kafaya koymuştum. Güzel bir akşamda, denizin o muhteşem kokusu ve rüzgarıyla beraber, ay ışığı loşluğunda, yıldızların altında sevgilime evlenme teklifi planları yapmıştım. Tıpkı sevgilim gibi, ben de doğallıktan yana olan, doğanın güzelliklerini yaşamayı seven biriyim. Bu güzel akşamın gündüzünde, kapalı çarşı’ya çıkıp söz ve nişan yüzüklerimizi beğendik. Adetimizdendir diyerekten sevgilime güzel bir de tek taş yüzük seçtirdim. Şaşırdı. Bizde adettir, söz yüzüğünün yanında tek taş yüzükte takılır diyerek minik bir yalan attım. Böylece evlenme teklifi edeceğim an takacağım yüzüğü de kendisi beğenmiş oldu.

Akşam üzeri atladık motosikletimize çıktık yola. İstikamet Mudanya.

Kısa bir yolculuğun ardından Mudanya’ya vardık. Meşhur meydandan dolanıp sahil yolunda biraz turladıktan sonra nerede zaman geçireceğimize karar verdik. Üst üste konmuş kare şeklindeki tabaklarda servis edilen balıklar, spot ışıklarda papyonlu kravatlı garsonlardan uzak, ay ışığı loşluğunda, yıldızlı bir gecede, dalgaların sesi, denizin kokusu, hafiften esen rüzgarın bendeki yeri başkaydı. Bu konuda sevgilimle de hemfikirdik.

Az ileride bulunan kokoreççiyi ziyaret ettik. Midyeler harika görünüyordu.

Kokoreç ve midyelerimizi alıp sahile doğru ilerledik. Motosikletimizi uygun bir yere park edip iskeleye oturduk. Sert esen rüzgarla birlikte dalgalanan saçlarının dans edercesine rüzgarın ritmine uymasını izlemek bana keyif veriyordu.

Kokoreç ve midyelerimizi yerken inceden yudumlanıyor ve mehtaba karşı yıldızların altında birlikteliğimizin tadını çıkarıyorduk. Biraz üşüsekte birbirimize sarılarak ısınmıştık.

Usulca ayağa kalkıyoruz, sevgilime sarılıyorum ve tek taşı çıkarıp evlenme teklifimi ediyorum…

Romantik gecemizin maviliğinde birbirimize sımsıkı sarılıyoruz. Alnından öpüyorum sevgilimi. İskeleden kumsala doğru iniyoruz, biraz yürüyüş yaptıktan sonra ani bir hareketle kucağıma alıp dönmeye başlıyoruz.

Her şey istediğimiz gibi gidiyor. Zaman harika bir şekilde ilerliyor, biraz yürüdükten sonra dönüş yoluna çıkıyoruz.

Güzel bir hikayeyi mutlu sonla bitiriyoruz.

mutlu son

One Trackback to “Sevgiliye Evlenme Teklifi Etmek”